Fatini Aziz

My photo
a girl which is chasing a dream to be a famous fashion designer and and wedding planner someday. AMIN... i am very outgoing and love to laugh like pontianak. i try to be myself.

ROCKSTAR

allah turunkan ujian sebab allah rindukan hambanya

Hi &Assalamualaikum



okay entry kali ni pasal agama sikit. which is ujian yang allah turunkan adalah sebenarnya menunjukkan allah rindukan kita. bila kite di timpa ujian/masalah/dugaan benda pertama yang kita akan ckp ialah allah tak sayang kita, allah benci kita tp sebenarnya sebaliknya. ketika allah rindu pada hambanya, Dia akan mengirimkan special present untuk kita melalui malaikat jibril yang isinya adalah UJIAN. mengikut firman allah dalam hadis qudsi

" Pergilah pada hambaku, lalu timpakanlah pelbagai ujian padanya kerana aku rindu ingin mendengar rintihannya " 

allah tak pernah kejam dalam segala hal. setiap ujian yang di turunkan ade hikmah disebaliknya. mungkin nk buat kite lagi kuat and sentiasa dekat dgn NYA. think positive and for sure lepas bace hadis ni lagi rasa semangat and sayu je kan lagi rasa nak ujian banyak-2 -.- haha . pape pun allah takkan uji manusia di luar batas kemampuannya so kalau kita rasa kita tak mampu tu cuma perasaan kita je sb allah tk kejam. *remind myself juga sebenarnya . and hadis qudsi ni adalah firman allah yang tidak dimasukkan ke dalam Al-quran , sebab tu di namakan hadis qudsi yg bermaksod perkataan yang suci. 

p/s : thanks to saidah and abg fadhly for the info. hihi :D

1 comment:

Lela said...

AIRMATA MENGALIR BILA BACA,,,